Tips om nieuwe klanten te werven

Elke ondernemer wil nieuwe klanten, maar hoe kom je in contact met je doelgroep? Mond-tot-mondreclame wordt nog steeds gezien als dé manier om nieuwe klanten te werven. En hoewel mond-tot-mondreclame zeker kan zorgen voor nieuwe klanten is dit vaak niet voldoende. De markt verandert en concurrenten doen er alles aan om nieuwe klanten binnen te halen. Kortom, het is tijd om actie te ondernemen en een plan te maken. In dit artikel geven we graag wat tips om nieuwe klanten te werven!

Durf te kiezen

De eerste stap om nieuwe klanten te werven is het in kaart brengen van je (potentiële) doelgroep. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is dit niet de beste manier. Durf te kiezen! Je kan nooit de juiste oplossing voor iedereen zijn, dan ben je uiteindelijk voor niemand echt relevant. Een keuze maken in de doelgroep die je wilt aanspreken maakt je uniek en zorgt voor focus. Klanten zullen zich eerder tot je aangesproken voelen en daardoor sneller tot aanschaf overgaan.

Wees uniek

Aan concurrenten ontkom je (in de meeste gevallen) niet. Daarom is het belangrijk om uniek te zijn en je te onderscheiden. Denk na over de vraag wat jou anders maakt dan je concurrenten? De onderscheidende factor hoeft niet direct te liggen bij je product of dienst. Het kan ook zijn dat de service van jouw bedrijf je uniek maakt ten opzichte van de concurrentie. Weet wat je bedrijf uniek maakt en draag dit uit naar buiten. Zorg dat iedereen het weet! Verplaats je ook in de klant: wat heeft de klant aan jouw product of dienst? Welke problemen lost het op en wat is de oplossing die je te bieden hebt. Verkoop een verhaal en niet het product.

Kies de juiste marketingmix

Marketing is onmisbaar om zichtbaar te zijn en nieuwe klanten aan te trekken! De marketingmix is de combinatie van instrumenten die je als ondernemer inzet om je marketingstrategie in te vullen. Je kunt daarbij denken aan advertenties in de krant, het verspreiden van flyers, social media en buitenreclame. Welke kanalen geschikt zijn is volledig afhankelijk van jouw bedrijf en doelgroep. Voor een effectieve inzet van marketing hoef je niet vast te houden aan één kanaal. Een combinatie van meerdere kanalen is de beste optie. Houd bij de marketingmix ook weer rekening met het verhaal wat je te vertellen hebt. Laat je potentiële klanten weten waarom jij uniek bent en waarom ze juist bij jouw zouden moeten komen.

Zorg ervoor dat je zichtbaar bent

Om nieuwe klanten te bereiken heb je een goede naamsbekendheid nodig. Potentiële klanten moeten je weten te vinden! Narrowcasting is een zeer geschikt marketinginstrument om je naamsbekendheid in de regio te vergroten. Met narrowcasting kun je via beeldschermen jouw doelgroep bereiken. Je kunt jouw bedrijf op diverse locaties in de regio laten zien door te adverteren in het uitgebreide schermnetwerk van Channel4you. Door bij de juiste bedrijven te adverteren kun je heel doelgericht jouw doelgroep bereiken. Je advertentie wordt regionaal gemiddeld meer dan 50.000 keer getoond aan jouw doelgroep.

Wil jij nieuwe klanten werven? Je naamsbekendheid regionaal vergroten? Channel4you vergroot je zichtbaarheid door jouw advertenties weer te geven op ons schermennetwerk in de regio! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op voor meer informatie of een vrijblijvend gesprek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.