6 handige tips voor narrowcasting

Narrowcasting wordt steeds populairder en dat is niet voor niets! Narrowcasting is het weergeven van informatie op een beeldscherm om op een zeer effectieve manier een specifieke doelgroep te bereiken. Het kan gebruikt worden voor externe communicatie naar klanten maar kan ook gebruikt worden als middel voor interne communicatie. Waar moet je op letten bij narrowcasting? In dit artikel geven we 6 handige tips om narrowcasting optimaal in te zetten!

Narrowcasting van Channel4you

Het narrowcasting concept van Channel4you gaat nog een stapje verder dan alleen een eigen scherm. Naast een eigen beeldscherm adverteer je in het schermnetwerk van Channel4you en kun je jouw bedrijf op diverse locaties in de regio onder de aandacht brengen. Op de bovenzijde van het scherm kun je jouw eigen boodschap weergeven en op de onderzijde adverteer je in het uitgebreide schermnetwerk van Channel4you.

6 handige tips

Bepaal je doelgroep

Misschien wel de belangrijkste vraag: wie wil je bereiken met narrowcasting? Bedenk hoe je deze doelgroep kunt enthousiasmeren voor je product of dienst. Stel jezelf de vraag: wie is mijn ideale klant en waar bevindt hij of zij zich?

Leesbaarheid

De leesbaarheid op een beeldscherm is anders dan die van bijvoorbeeld een flyer of een website. Zorg ervoor dat het lettertype groot genoeg is zodat het ook op een afstand goed leesbaar is. Iedere situatie is anders, dus test het altijd goed.

Up-to-date

Een aanbieding die niet meer geldig is of oud nieuws van maanden terug.. Niets is zo vervelend als informatie dat niet up-to-date is! Werk de content op het scherm daarom regelmatig bij en zorg ervoor dat alles wat je toont relevant is.

Levendige content

Goed beeld zegt meer dan duizend woorden. Dat geldt zeker ook voor op narrowcasting schermen. Foto’s en video’s trekken de aandacht, roepen emoties op en zetten aan tot actie.

Kort en krachtig

Goed beeld is ontzettend belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat tekst overbodig is. Met de juiste teksten versterk je je boodschap. Let op dat je niet te veel tekst plaatst in de ‘template’. Je doelgroep heeft geen tijd en ook geen behoefte aan lappen tekst. Houd het kort en daardoor des te krachtig! Vermijd ingewikkelde woorden, vakjargon en moeilijke zinnen. De doelgroep moet de tekst in een oogopslag begrijpen.

De kracht van herhaling

De kracht van narrowcasting zit ‘m in de herhaling. De regel is dat een lezer het bericht pas na 7 keer echt onthoudt. Regelmatig wijzigen van het template, denk aan de plaats van vertoning of een andere afbeelding, helpt ook om de aandacht van de doelgroep beter vast te houden. Dat kan met narrowcasting van Channel4you gelukkig heel gemakkelijk. Met een druk op de knop kun je jouw boodschap eenvoudig en snel aanpassen.

Channel4you vergroot je zichtbaarheid met een eigen beeldscherm én zorgt voor meer regionale naamsbekendheid door jouw advertenties weer te geven op ons schermennetwerk in de regio! Meer weten over de mogelijkheden op het gebied van narrowcasting voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op! We geven graag tips op maat, zodat jij het allerbeste resultaat met narrowcasting kunt behalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.