Narrowcasting in de retail

Maak van winkelen een unieke beleving

Wil jij de klantervaring in je winkel verbeteren? Aanbiedingen en acties kunnen tonen? Meer verkopen? Narrowcasting wordt in de retailbranche steeds vaker toegepast. Een scherm in je winkel kan namelijk vele voordelen met zich meebrengen. Met bewegend beeld trek je de aandacht, verhoog je het aantal aankopen en zorg je voor een betere klantbeleving!

Tips voor het toepassen van narrowcasting in de retail

Een narrowcasting scherm kan veel opleveren. Maar hoe zet je het optimaal in? Hoe zorg je voor een hogere klantbeleving en die extra verkopen?

Zorg voor een goede locatie

De plek van je scherm is natuurlijk ontzettend belangrijk. Heb je vaak lange rijen aan de kassa? Dan is het een idee om het scherm te plaatsen achter de kassa om de wachttijd te verzachten. Met portemonnee al in de hand is dit dé gelegenheid om je (kassa)koopjes nog eens uit te lichten. Wil je een nieuw product of aanbieding op het scherm laten zien? Zorg dan dat je het product vlakbij het scherm plaatst, zodat je klant niet hoeft te zoeken.

Zeg meer door minder te zeggen

Het is verleidelijk om je scherm te vullen met veel content, er is immers een hoop wat je wilt zeggen. Maar een boodschap komt juist beter over wanneer het kort en krachtig is. Je klanten hebben geen tijd en ook geen behoefte aan lappen tekst. Vermijd ingewikkelde woorden, vakjargon en moeilijke zinnen. Je klant moet de tekst in een oogopslag begrijpen.

Vertel een verhaal

Wel eens van storytelling gehoord? Een belangrijke term binnen de marketingwereld. Zonder het ingewikkelder te maken dan nodig is, draait storytelling simpel gezegd om het vertellen van een verhaal. Een verhaal waar iemand zich in kan vinden en wat blijft hangen. Met een goed verhaal kun je iemand raken en iemand in beweging zetten. Maar hoe doe je dat dan, jouw verhaal vertellen op een manier die mensen raakt? Vertel niet wat je doet, maar waarom. Vertel wie je bent, vertel wat je drijfveren zijn, vertel over je visie, vertel waar je goed in bent. Durf je verhaal te vertellen en doe dat op een manier die bij jou past.

De kracht van beeld

In het kader van less is more en storytelling; goed beeld zegt meer dan duizend woorden. Mooie foto’s en video’s zijn een krachtig medium om je verhaal te vertellen. Foto’s en video’s trekken de aandacht, roepen emoties op en zetten aan tot actie.

Narrowcasting van Channel4you

Channel4you vergroot je zichtbaarheid met een eigen beeldscherm én zorgt voor meer regionale naamsbekendheid door jouw advertenties weer te geven op ons schermennetwerk in de regio! Meer weten over de mogelijkheden op het gebied van narrowcasting voor jouw retail bedrijf? Neem contact met ons op! We geven graag nog veel meer tips, zodat jij het allerbeste resultaat met narrowcasting kunt behalen.