Narrowcasting: hoe maak je een goede advertentie?

Het gebruik van narrowcasting is een zeer effectieve manier van reclame maken. Bij Channel4you kun je niet alleen gebruik maken van een eigen scherm, maar ook adverteren in ons schermennetwerk. Gemiddeld wordt je advertentie regionaal meer dan 50.000 keer per maand getoond aan jouw doelgroep (op basis van 10 locaties)! Op een eenvoudige manier vergroot jij zo je zichtbaarheid.

Bij Narrowcasting draait alles om de boodschap. Hoe maak je een goede advertentie en zorg je dat de boodschap overkomt bij de doelgroep?

Vooraf…

Begin met je doel en doelgroep

Voordat je begint met het maken van een advertentie moet je jezelf een belangrijke vraag stellen: wie en wát wil je bereiken met narrowcasting? Wie is jouw doelgroep, waar kun je ze vinden en waar zijn ze naar op zoek? Wil je met de advertentie mensen naar je winkel trekken of moeten ze de website bezoeken?

Als alles belangrijk is, is niks meer belangrijk

Natuurlijk ben je enthousiast over alle diensten of producten die jouw bedrijf aanbiedt, maar kies in je advertentie voor één duidelijke boodschap. Wat wil je echt overbrengen op je doelgroep? Allemaal belangrijke dingen waar je vooraf goed over na moet denken. Want alleen dan kun je een goede advertentie maken.

Het maken van de advertentie

Herkenbare huisstijl

Elk professioneel bedrijf heeft een huisstijl. Een huisstijl bestaat uit visuele elementen die kenmerken zijn voor jouw bedrijf, zoals een logo, de kleuren en het lettertype. Een goede huisstijl is een consistente, professionele presentatie van je bedrijf. Ook in je advertenties is het belangrijk om je huisstijl op een consistente en aantrekkelijke manier terug te laten komen.  Het zorgt voor herkenbaarheid en daardoor zullen mensen je advertentie sneller herkennen en onthouden.

Leesbaarheid

Bij het ontwerpen van een advertentie is het belangrijk om rekening te houden met de leesbaarheid. De leesbaarheid op een beeldscherm is namelijk anders dan van een flyer of een website. Zorg dat het lettertype groot genoeg is en ook van een afstandje goed leesbaar is. Test dit altijd goed, want elke situatie is anders!

To the point

Zorg dat de boodschap in je advertentie helder is en kom ‘to the point’. Houd het kort en daardoor des te krachtig! Vermijd ingewikkelde zinnen, vakjargon en moeilijke woorden. Jouw doelgroep moet de tekst in een oogopslag begrijpen.

Visuele content

Foto’s en video’s trekken de aandacht, roepen emoties op en zetten aan tot actie. Ze zeggen niet voor niets dat goed beeld meer zegt dan duizend woorden.

Alles op een rijtje

Zorg voor een duidelijke boodschap. Val op met een uniek beeld, een pakkende koptekst en prikkel ze vervolgens met de juiste informatie.

Channel4you

Channel4you vergroot je zichtbaarheid met een eigen beeldscherm én zorgt voor meer regionale naamsbekendheid door jouw advertenties weer te geven op ons schermennetwerk in de regio! Meer weten over de mogelijkheden op het gebied van narrowcasting voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op! We geven graag advies op maat, zodat jij het allerbeste resultaat met narrowcasting kunt behalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.