Narrowcasting content: 5 tips voor een succesvolle strategie

Narrowcasting is een effectieve manier om je doelgroep te bereiken. Mits dit op een goede manier wordt gedaan! Voordat je start met narrowcasting is het daarom belangrijk om na te denken over een goede strategie. Zonder een duidelijke strategie is narrowcasting minder effectief. Het is de kunst om op een specifiek plek, een specifieke doelgroep te bereiken met een specifieke boodschap. Bij Channel4you kun je kiezen voor narrowcasting op een eigen scherm, maar ook adverteren op ons schermennetwerk.

5 tips voor een succesvolle narrowcasting strategie

1.       Identificeer de doelgroep

De eerste stap is het identificeren van je doelgroep. Ga eens na wie je doelgroep is en communiceer met ze. Luister naar hun wensen en behoeftes en voer deze door in je strategie. Hoe kun je jouw doelgroep bereiken en waar hebben ze interesse in? Dit zijn belangrijke vragen waar je een antwoordt op moet hebben voordat je begint met narrowcasting.

2.       Plaatsing en programmering

Bij narrowcasting content moeten de plaats en de programmering van de schermen afgestemd zijn op de doelgroep. Het is belangrijk dat je weet waar je doelgroep is en hoelang ze hier zijn. Is de tijdsduur 3 minuten, dan is een advertentie van 10 minuten niet de juiste keuze. Je doelgroep zal zich meer begrepen en gewaardeerd voelen als er rekening wordt gehouden met de plaatsing en programmering.

3.       Duidelijke call-to-action

Een goede call-to-action is belangrijk voor je advertentie. Een effectieve call-to-action kan op verschillende manieren ingezet worden. Denk aan een verleidelijke actie, korting of een winactie, want interactie met je doelgroep is altijd goed.

4.       Balans in content

Narrowcasting content is er natuurlijk om de aandacht te trekken van je doelgroep voor jouw product of dienst. Maar overdrijf dit niet! Te veel promotionele content kan een negatieve invloed hebben op je doelgroep en op het imago van je bedrijf. Deel ook eens tips of andere toegevoegde waarde voor je doelgroep. Kortom, denk goed na over de boodschap die je wilt uitdragen en zorg voor de juiste balans.

5.       Zorg voor actualiteit

De content die je gebruikt voor narrowcasting moet actueel zijn. Zorg dat de content past bij het seizoen en up-to-date is. Een aanbieding voor winterse items komt minder goed over als het buiten volop lente is. Het grote voordeel van narrowcasting is juist dat je altijd relevante en actuele content kunt tonen.

Narrowcasting Channel4you

Channel4you vergroot je zichtbaarheid met een eigen beeldscherm én zorgt voor meer regionale naamsbekendheid door jouw advertenties weer te geven op ons schermennetwerk in de regio! Hulp nodig met jouw narrowcasting strategie? We helpen graag!

This entry was posted in Artikel by Channel4you. Bookmark the permalink.

About Channel4you

Channel4you Narrowcasting is een betaalbare narrowcasting oplossing voor doelgerichte promotie. Channel4you is ontstaan om kleine en middelgrote ondernemers een alternatief te bieden op de huidige manier van adverteren. Voor lokale ondernemers zijn de bestaande mogelijkheden van adverteren (zoals in de krant) veel te duur. Hiermee bereikt u ook een veel grotere groep dan gewenst. Met het schermennetwerk van Channel4you heeft u de mogelijkheid om te adverteren bij bedrijven bij u in de buurt. De passanten en klanten zijn dan dichtbij en worden op uw bedrijf geattendeerd. Uw zichtbaarheid en naamsbekendheid worden vergroot door de kracht van herhaling. De narrowcasting oplossing van Channel4you is slechts een kleine investering ten opzichte van het adverteren in kranten. Uw advertenties zijn doelgerichter en worden gezien door mensen die u in uw bedrijf wilt hebben.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.