Communiceren tijdens corona

Het coronavirus (COVID-19) raakt ons allemaal. Het is duidelijk dat we midden in een grote crisis zitten. Communicatie is altijd belangrijk, maar helemaal in tijden van crisis. Het is als bedrijf je plicht om te zorgen voor een veilige werkomgeving voor klanten en medewerkers. Naast de berichtgeving van de overheid verwachten zij ook duidelijkheid van jou, als bedrijf. De narrowcasting schermen van Channel4you kunnen daarin een goed hulpmiddel zijn.

Communiceren via narrowcasting

Door narrowcasting in te zetten kun je actuele informatie en richtlijnen vermelden. Daarnaast kun je via de schermen communiceren wat voor maatregelen je hebt getroffen en hoe je hier als bedrijf mee om gaat. Het is belangrijk dat de content vooral visueel is zodat binnen enkele seconde duidelijk is wat er van de kijker/lezer wordt verwacht.

Als bedrijf kun je ook algemene maatregelen communiceren om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. De rijksoverheid heeft hier diverse communicatiemiddelen voor beschikbaar gesteld zoals posters, logo’s en animatievideo’s. 

Onze software biedt tal van sjablonen om zelf uitingen te maken. De sjablonen voor je eigen scherm zijn al voorzien van jouw huisstijl, inclusief logo.

Effectief communiceren

Hoe communiceer je in deze bizarre tijd? Wat zeg je wel en wat juist niet? Wie moet je informeren en op welke manier? Hoe zit het met interne communicatie? We geven graag 3 tips!

Vergeet je interne communicatie niet

In tijden van crisis is het belangrijk om je interne communicatie niet uit het oog te verliezen. Zorg dat je medewerkers altijd eerst informatie krijgen voordat het gedeeld wordt met klanten en de buitenwereld. Op die manier weet iedereen wat er verandert en kun je als bedrijf een eenduidige boodschap communiceren.

Creëer ook voldoende ruimte voor uitleg en het stellen van vragen, want die zullen er ongetwijfeld zijn. Via narrowcasting schermen kun je niet alleen de informatie delen, je kunt hier ook laten zien waar medewerkers met hun vragen terecht kunnen.

Helder en concreet

Inventariseer welke vragen er leven onder je klanten. Verandert er iets in de service? Kunnen klanten jouw winkel nog bezoeken? Zijn de openingstijden veranderd? Formuleer in een boodschap de antwoorden die je hierop kan en wil geven. Zorg voor een concrete en heldere boodschap die iedereen begrijpt. In het geval van een crisis is het belangrijk dat de informatie te allen tijde consequent en consistent is.

Communiceer via meerdere kanalen

Naast narrowcasting schermen gebruik je waarschijnlijk meerdere kanalen om te communiceren met jouw klanten en doelgroep. Doe dat nu ook! Zorg dat iedereen overal het antwoord op zijn of haar vraag kan vinden. Op je website, Social media, in een nieuwsbrief, etc. Verandert er iets in de situatie of gelden er nieuwe maatregelen? Communiceer dit dan op alle kanalen.

Wist je dat onze software sinds ook standaard de mogelijkheid biedt om je Facebookpagina te koppelen met je Channel4you scherm? Stel éénmalig een koppeling met Facebook in en je krijgt automatisch je nieuwste Facebook Pagina-berichten op je scherm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.