Communicatie over coronamaatregelen

De ontwikkelingen in de strijd tegen het coronavirus zijn snel gegaan. Er zijn inmiddels maatregelen versoepeld maar ook weer nieuwe maatregelen bijgekomen. Hoe communiceer je deze maatregelen op een goede manier naar je klanten? En misschien nog een belangrijkere vraag: hoe zorg je ervoor dat de maatregelen daadwerkelijk opgevolgd worden? We geven 5 tips!

1.      Zorg voor opvallende narrowcasting of posters

De belangrijkste communicatie hangt bij de ingang van je winkel. Dat kan een poster zijn met uitgeschreven punten maar ook narrowcasting is hier zeer geschikt voor. Via de schermen kun je communiceren wat voor maatregelen je hebt getroffen en hoe je hier als bedrijf mee om gaat. In tegenstelling tot een poster kun je jouw boodschap met narrowcasting binnen een klik op de knop aanpassen.

2.      Geef reminders

Een nieuwe maatregel wordt niet direct een gewoonte. Het lijkt overbodig om klanten te laten weten dat ze 1,5 meter afstand moeten houden, toch is het belangrijk om dit te blijven herhalen. Door middel van reminders kun je anderen helpen om bepaalde gewoontes sneller aan te leren.

3.      Communiceer via meerdere kanalen

Gebruik meerdere kanalen om te communiceren met jouw klanten en doelgroep over de maatregelen. Combineer online en offlinemiddelen. Op je website, in de winkel, social media, in een nieuwsbrief, etc. Verandert er iets in de situatie of gelden er nieuwe maatregelen? Communiceer dit dan op alle kanalen.

4.      Zorg voor heldere en frequente boodschappen

Belangrijk is dat een boodschap voldoende opvalt en eenvoudig te begrijpen is. In het geval van een crisis zoals corona is het belangrijk dat de informatie te allen tijde consequent en consistent is.

5.      Kom met concrete oplossingen

Communiceer concrete oplossingen en kom met aanbevelingen die jouw klant als een checklist kan aflopen.

Versterk jouw communicatie met narrowcasting van Channel4you

Via de beeldschermen van Channel4you kun je op een doeltreffende manier een boodschap overbrengen op jouw klanten. Onze software maakt het heel eenvoudig om je boodschap te vernieuwen, bijvoorbeeld als er nieuwe maatregelen zijn. Wij bieden tal van sjablonen om de boodschap eenvoudig op te maken.

De ontwikkeling van onze narrowcasting software staat nooit stil. We blijven werken aan nieuwe mogelijkheden en verbeteringen om aan jouw wensen te voldoen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.